torsdag 3. desember 2009

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Strålande juuul

"Det hev ei rose sprungen" synger de i mp3-spillern min. Jeg lukker øynene. Ser snø som glitrer i gatelykter. Varme pyntede stuer. Julekaker og julelys. Jeg åpner øynene. Ser kuer utenfor vinduet. Svette mennesker i shorts og t-skjorte. Støvskyer som viftes opp fra forbipasserende kjøretøy.

Nå står Peter Jöback på fullt med "Jag kommer hem igen till jul", noe som minner meg på at jeg møtte noen svenske gutter her forleden. Var veldig bra å prate norsk, men til min store bekymrelse har jeg mistet mange ord underveis. Mitt norske vokabular er helt på tur. Jeg brukte forøvrig tre forsøk på å skrive vokabular. Fortsatt usikker på om det er riktig. Jeg snakker ikke like kjapt og må lete etter ord. Men plussiden er jo at jeg fikk meg noen nye venner. Det er slettes ikke dumt.

aaaa, Coca Cola låta er på. Hollidays are coming, hollidays are coming.. Og det er riktig som de synger, Hollidays are faktisk coming. I dag hadde jeg siste undervisning. På mandag skal jeg være to timers eksamensvakt. Om nøyaktig en uke sitter jeg på flyet til Malaysia!!! Mmmmm!


Tusen takk til deg, Mine for mp3-spillern og fantastiske låtvalg!! Du er meg en knupp!


God 3. desember!




Tror de vil inn..?

Mine to små alver, hjelper til å pynte huset til jul. Tivi og Tchera

2 kommentarer:

  1. Språket kommer tilbake igjen, don't you worry ;)

    Det finnes ellers et norsk gjestehus litt utenfor Siem Reap som heter Earthwalkers gueshouse:

    http://www.khaosanroad.com/earthwalker/index.htm

    Kanskje du møter noen der også?

    God tur til Malaysia!

    SvarSlett